جودة دورة الحياة التشغيلية للونجي LONGI تضمن قيمة العميل

سولارابيك – شيان، الصين – 20يوليو 2021: خلال المعرض الدولي للطاقة الشمسية الكهروضوئية والطاقة الذكية «SNEC 2021»، أثبتت «LONGi» أن تقنيتها وإدارتها وقيم العملاء عندها تتجاوز معايير الصناعة الأساسية وأطلقت معيار “جودة دورة الحياة التشغيلية“، وهو أول معيار من نوعه في صناعة الطاقة الشمسية الكهروضوئية، من أجل تزويد العملاء العالميين بإمكانية الوصول إلى أعلى مستويات الجودة والموثوقية طوال دورة حياة منتجات الشركة. انطلاقا من تصميم اللوح، والإنتاج الضخم إلى دعم خدمة ما بعد البيع، تلتزم «LONGi» بمفهومها الأساسي المتمثل في “قيمة العميل أولاً” وتضمن دمج ممارسات الجودة في كل مرحلة من مراحل الإنتاج والتطبيق.

تكنولوجيا موثوقة: تأكيدات متعددة في الابتكار والإدارة وقيم العملاء

تم إنشاء مفهوم “جودة دورة الحياة التشغيلية ” من نقطة الصفر. مع تمسكها بمفهوم مبتكر يعتمد على الموثوقية، تهدف «LONGi» إلى تحويل ابتكاراتها التكنولوجية بسرعة إلى طاقة إنتاجية واسعة النطاق، مما يقلل من السعر المتكافئ للكهرباء المنتجة «LCOE». مع وضع هذا الهدف في الاعتبار، أعاد فريق البحث والتطوير بالشركة مضاعفة الجهود التي مكّنت لونجي من تحطيم الأرقام القياسية العالمية على التوالي، بهدف جعل مفهوم جودة دورة حياة للشركة معيارًا للصناعة الكهروضوئية.

• مركز البحث والتطوير من الدرجة الأولى

يقوم مركز البحث والتطوير الخاص بالمنتج في «LONGi» بإجراء بحث تعاوني متعمق مع المؤسسات العلمية مثل جامعة نيو ساوث ويلز وجامعة صن يات-صن ومعهد الكهرباء الصيني (CEI). فيما يتعلق باختبار المواد الخام، تمتلك الشركة أول مركز اختبار حصري في الصناعة، وقد تمت الموافقة على المختبر المحدد من قبل خدمة الاعتماد الوطنية الصينية لتقييم المطابقة (CNAS)، ومركز اختبار الموثوقية الخاص بها في تعاون استراتيجي مع العديد من الدول الدولية هيئات منح الشهادات بما في ذلك «TÜV Rheinland» و«TÜV SÜD» و«TÜV NORD» و «CGC» و «CSA».

• تحليل متعدد الأبعاد لتصميم اللوح

في مجال تصميم اللوح، تدمج «LONGi» النماذج النظرية مع النتائج التجريبية وتأخذ في الاعتبار ناتج الطاقة والكفاءة وتوليد الطاقة والموثوقية في ظل سيناريوهات مختلفة. على وجه التحديد، تقوم الشركة بتطوير المنتجات في إطار “الركائز” الستة المتمثلة في الاستخدام البصري العالي والتصميم الكهربائي المعقول وكثافة التغليف العالية والانحلال المنخفض وضمان سلسلة التوريد المستقرة وتوافق النقل. يتم إنشاء النماذج البصرية والكهربائية والميكانيكية المتعلقة بتصميم اللوح في مرحلة مبكرة، مع إجراء حساب المحاكاة في وقت واحد لتحديد الحل الأمثل.

كما هو موضح في الشكل التالي، من خلال اختبار المواد الخام والتطبيقات الخارجية وطرق التثبيت المختلفة، تحدد لونجي اللوح المثالي وحجم رقاقة السيليكون «Wafer» لمنتج «Hi-MO 5» (القائم على رقاقة السيليكون 182 مم).

• إجراء اختبارات البَرَد لتفادي المخاطر المحتملة

من خلال اعتماد طرق اختبار متباينة في ظل سيناريوهات تطبيقية مختلفة وظروف مناخية قاسية أثناء تصميم اللوح، من الممكن مراقبة كل من المنتجات والمواد بفعالية لضمان ملاءمتها وموثوقيتها في البيئات الصعبة. بالإضافة إلى اختبار البَرَد (IEC) مرتين وثلاث مرات للمنتجات النهائية، سيتم إجراء اختبارات التقادم (HATC) و (DH) و (UV)، وجميع معايير الصناعة المذكورة أعلاه، من أجل ضمان جودة الألواح لتلبية متطلبات التثبيت والاستخدام عند مواجهة الظروف القاسية.

تعد «LONGi» أيضًا في طليعة اختبارات النفق الهوائي للتحقق من صحة تصميم ألواحها، والتي تخضع لسرعة رياح قصوى تبلغ 60 مترًا / ثانية، أي ما يعادل إعصارًا بقوة 17 درجة. في اختبار البرد، ذهبت «LONGi» إلى أبعد من توسيع حجم أحجار البَرَد إلى أكثر من 35 مم لضمان قدرة الوحدة على مقاومة الطقس الكارثي.

إدخال مواد موثوقة: إجراء اختبارات صارمة لاختيار الأفضل

فيما يتعلق بمعايير الإدارة، تطبق «LONGi» المعايير الأكثر صرامة على معيار مكونات المواد «BOM» ومراقبة الموثوقية وعملية إدخال المواد. بالنسبة للمواد الخام مثل الزجاج، الشريط، (EVA)، الألواح الخلفية، الإطارات وصناديق التوصيل، وما إلى ذلك، يمكن فقط مراعاة الموردين الذين يستوفون معايير لونجي «BOM» . فقط أولئك الذين يجتازون عملية الاختبار الصارمة هذه يمكن إدخالهم في الإنتاج الضخم. وبهذه الطريقة، أشارت «LONGi» إلى المعايير الصناعية المكونة من 824 عنصرًا، مما أدى إلى الارتقاء بموثوقية «BOM» القياسية الخاصة بلونجي إلى مستوى جديد.

على أساس التصميم المتفوق للمنتج وتقديم المواد، حصلت لونجي على مرتبة «المتفوق العام High achiever »  من قبل «RETC» للسنة الثالثة على التوالي لاختبار البَرَد لمنتجاتها (أي ثلاثة أضعاف معيار IEC) وحصلت على أعلى الدرجات في جميع الفئات التسع. كما تم تصنيفها على أنها “الأفضل أداء” من قبل «PVEL» للعام الخامس على التوالي، وحققت هذا التصنيف في جميع الفئات الست المتاحة.

تهدف اختبار المنتجات والمواد في ظروف طبيعة القصوى إلى تحقيق أعلى معايير الموثوقية. يعد اختيار المواد الموثوقة حجر الأساس لجودة الألواح بالنسبة للصناعة الكهروضوئية، ومن الآن فصاعدًا، تلتزم «LONGi» بعدم وجود تنازلات بشأن المواد أو معايير الجودة من أجل زيادة الطاقة أو تقليل التكاليف.

التصنيع الموثوق: رقابة شاملة على الجودة تضمن التصنيع الرشيق

تتم ملاحظة أنظمة مراقبة الجودة، بما في ذلك «ISO9001» و «ISO45001» و «ISO14000» و «IEC TS 62941»، للتحكم الشامل في جودة تصنيع «LONGi». أنشأت الشركة أيضًا نظامًا شاملاً لمراقبة الجودة يغطي مراقبة المواد الخام وعملية التصنيع ومراقبة موثوقية المنتج النهائي. على وجه التحديد، قدمت «LONGi» العديد من منصات الإدارة الرقمية المتقدمة الموجودة خلال عملية مراقبة الجودة بأكملها، مما يجعل تنفيذ معايير الإدارة وإمكانية تتبعها أكثر كفاءة وشفافية. مع وجود مصانع «LONGi» النمطية حول العالم، سمحت العملية بالتحكم المتسق في المواد والجودة ومعايير الاختبار لضمان تصنيع جميع الألواح وفقًا للمعايير والجودة نفسها، بغض النظر عن الموقع.

في الورشات الآلية والذكية للونجي، ومن خلال دقة التصرف، هناك 22 إجراء تصنيع، و153 عنصرًا قيد فحص الجودة لضمان توحيد عملية الإنتاج، مما يضمن أن كل لوح تنتجه الشركة بنفس الجودة الممتازة.

تجري «LONGi» مراقبة سنوية وربع سنوية وشهرية لأداء المنتج. على سبيل المثال، يتم تطبيق نهج المراقبة عالية التردد للاختبارات الشهرية، مثل «PID» و «LID» و «LETID»، والتي تغطي جميع نماذج المنتجات وكل مجموعة من «BOM». اختبار العواصف، الضباب الملحي، الحماية من الحرائق، إلخ. لونجي هي أول شركة تدمج هذه العناصر في مراقبة الإنتاج الضخم.

لحماية حقوق ومصالح عملائها، تتبنى «LONGi» طرقًا رقمية للتعامل مع التحقق من مكافحة التزييف لكل لوح كما أقامت أيضًا خدمات ما بعد البيع. لحل مشاكل العملاء العالميين في الوقت المناسب، أنشأت «LONGi» أكثر من 10 مراكز للتسويق والخدمات في أسواقها الأساسية العالمية لتقديم خدمة محلية على مدار الساعة طوال أيام الأسبوع. لا تستجيب «LONGi» لاحتياجات عملائها في الوقت المناسب فقط خلال مرحلة ما بعد البيع، ولكن في بداية التواصل التجاري، تقدم الشركة أيضًا مشورة فعالة ومهنية فيما يتعلق باختيار المنتج، وتخطيط التعاون، ودعم الأعمال، والخدمات اللوجستية والنقل.

During SNEC 2021, LONGi demonstrated its technology, management and customer values to be above and beyond basic industry benchmarks and launched LONGi Lifecycle Quality, the first such standard for the solar PV industry, aiming to provide global customers with access to the highest levels of quality and reliability throughout the lifecycle of the company’s product portfolio. From module design, through mass production to post-sales support, LONGi adheres to its core concept of ‘Customer Value First’ and ensures that quality practices are incorporated at every stage of production and application.

Reliable technology: multiple assurances in innovation, management and customer values

The LONGi Lifecycle Quality concept was created from a blank canvas. Adhering to an innovative concept based on reliability, LONGi aims to rapidly transform its technological innovations into large-scale production capacity, further reducing LCOE. With this objective in mind, the company’s R&D team has re-doubled the efforts which have enabled LONGi to consecutively break industry world records, with a view to the company’s lifecycle quality concept becoming the benchmark for the PV industry.

LONGi

First-class R&D Centre

LONGi’s Product R&D Centre has been carrying out in-depth cooperative research with scientific institutions such as the University of New South Wales, Sun Yat-sen University and the China Electric Institute (CEI). In terms of raw material testing, the company owns the first exclusive testing centre in the industry, the specific laboratory having been approved by the China National Accreditation Service for Conformity Assessment (CNAS), and its reliability testing centre is in strategic cooperation with multiple international certification bodies including TÜV Rheinland, TÜV SÜD, TÜV NORD, CGC and CSA.

Multi-dimensional analysis of module design

In the discipline of module design, LONGi integrates theoretical models with experimental results and takes into account power output, efficiency, power generation and reliability under various scenarios. Specifically, the company carries out product development under the six ‘pillars’ of high optical utilization, reasonable electrical design, high encapsulation density, low degradation, stable supply chain guarantee and transportation compatibility. The optical, electrical and mechanical models related to module design are established at an early stage, with simulation calculation carried out simultaneously to select the optimal solution.

جودة دورة الحياة التشغيلية
جودة دورة الحياة التشغيلية

As shown in the figure above, through testing of raw materials, external applications and different installation methods, LONGi defines optimal module and silicon wafer size for its Hi-MO 5 (182mm silicon wafer-based) product.

Thresher tests carried out to eliminate potential risks

By adopting differentiated test methods under different application scenarios and extreme climatic conditions during module design, it is possible to effectively monitor both products and materials to ensure their suitability and reliability in challenging environments. In addition to 2 & 3 times IEC thresher testing for end products, HATC, DH & UV aging tests, all above industry standards, will be carried out in order for module quality to meet installation and usage requirements when confronted with extreme conditions.

LONGi is also at the forefront of wind tunnel testing to validate the design of its modules, which are subjected to a maximum wind speed of 60m/s, equivalent to a 17 magnitude hurricane. In hail test, LONGi goes as far as enlarging the size of hailstones to more than 35mm to ensure that a module is capable of resisting catastrophic weather.

Reliable material introduction: stringent testing conducted to select the best

In terms of management standards, LONGi applies the most stringent criteria to BOM, reliability monitoring and the material introduction process. For raw materials such as glass, ribbon, EVA, backsheets, frames and junction boxes, etc., only those suppliers meeting the LONGi BOM standards can be considered. Only those that pass this rigorous testing process can be introduced into mass production. In this way, LONGi has referred to industrial criteria of 824 items, taking the reliability of LONGi’s standard BOM to a new level.

On the basis of superior product design and material introduction, LONGi was awarded ‘High Achiever’ status by RETC for the third consecutive year for its thresher testing of products (i.e. three times the IEC standard) and receive top marks in all nine categories. It was also rated as a ‘Top Performer’ by PVEL for the fifth consecutive year, achieve this ranking in all six available categories.

The extreme nature of product and material testing is in order to achieve the highest standards of reliability. Selection of reliable materials is the cornerstone of module quality for PV manufacturers and, going forward, LONGi commits to there being no compromises on materials or quality standards in order to increase power or reduce costs.

Reliable manufacturing: comprehensive quality control ensuring lean manufacturing

Quality control systems, including ISO9001, ISO45001, ISO14000 and IEC TS 62941, are observed to comprehensively control LONGi’s manufacturing quality. The company has also established a comprehensive quality control system covering raw material control, manufacturing process and end-product reliability monitoring. Specifically, LONGi has introduced several advanced digital management platforms that are present throughout the whole quality control process, making the implementation and traceability of management standards more efficient and transparent. With LONGi module factories being based around the world, the process has allowed consistent control of materials, quality and testing standards to ensure that all modules are manufactured to the same standard and quality, regardless of location.

In LONGi’s automated and intelligent workshops, by delicacy management, there are 22 manufacturing procedures, 153 items under quality inspection to ensure standardization of the production process, ensuring that every module produced by the company is of the same excellent quality.

جودة دورة الحياة التشغيلية

LONGi conducts comprehensive annual, quarterly and monthly product performance monitoring. For example, a high-frequency monitoring approach is applied for monthly tests, such as PID, LID and LETID, covering all product models and each set of BOM. Hail test, salt mist, fire protection, etc., LONGi being the first company to integrate these elements into mass production monitoring.

جودة دورة الحياة التشغيلية

To protect the rights and interests of its customers, LONGi adopts digital methods to handle the anti-counterfeiting validation of each module and has also set up post-sales services. To solve global customers’ problems in a timely fashion, LONGi has set up over 10 marketing and service centers in its global core markets to provide a local service 24/7. LONGi not only responds to its customers’ needs in a timely manner during the after-sales phase but, at the very beginning of business communication, the company also provides efficient and professional advice in terms of product selection, cooperation planning, business support, logistics and transportation.

تابعونا على لينكيد إن Linked-in لمعرفة كل جديد في مجال الطاقة المتجددة…

نتمنى لكم يوماً مشمساً!

المصدر: نشرة رسمية

سناء ابراهيم

سناء إبراهيم مهندسة كهرباء إختصاص إلكتروتقني. تشتغل في مجال الطاقة الشمسية و مهتمة بالطاقات المتجددة و التنمية المستدامة في العالم العربي

اترك تعليقاً

You have to agree to the comment policy.