شركة لونجي تعلن عن النتائج الأولية لعام 2021

سولارابيك الصين 19 سبتمبر 2021: أعلنت «LONGi» عن نتائجها المالية للنصف الأول من عام 2021. ,والتي تظهرا ارتفاعاً بالإيرادات بلغ 35.098 مليار يوان، بزيادة 74.26% مقارنة بنفس الفترة من العام الماضي. بلغ صافي الربح المنسوب إلى المساهمين 4.993 مليار يوان، بزيادة 21.30% عن نفس الفترة من العام الماضي. حافظت الشركة على عمليات مستقرة مع نسبة دين إلى أصول بلغت 55.18%، بانخفاض قدره 4.20 نقطة مئوية مقارنة بنهاية عام 2020.

واعتبارًا من نهاية الفترة المشمولة بالتقرير، نما فريق البحث والتطوير المحترف في «LONGi» إلى أكثر من 1000، حصل حتى الآن، على 1196 براءة اختراع. ارتفع الاستثمار في البحث والتطوير إلى 1.614 مليار يوان، وهو ما يمثل 4.60% من الإيرادات خلال الفترة المشمولة بالتقرير.

LONGi
مقر لونجي في مدينة شيان ، الصين

على الرغم من التحديات المختلفة، شحنت لونجي 38.36 غيغاواط من رقائق السيليكون أحادي البلورية خلال الفترة، بما في ذلك 18.76 غيغاواط في الصادرات، بزيادة سنوية قدرها 36.48%. بلغت شحنات الوحدات أحادية البلورية 17.01 غيغاواط، مع وصول الصادرات إلى 16.60 غيغاواط، بزيادة قدرها 152.40%. ارتفعت نسبة الإيرادات من الوحدات إلى 67% مقارنة بـ 57% في الفترة المماثلة السابقة.

صناعة الخلايا الكهروضوئية، التي تتميز باستثمارات عالية في البحث والتطوير والتكرار التكنولوجي السريع، لديها متطلبات عالية للتحكم في التكاليف والابتكار التكنولوجي. منذ إطلاق الجيل الأول من ألواح «Hi-MO» في عام 2016، قامت «LONGi» بتحديث السلسلة باستمرار، بهدف تحقيق نمو مطرد في المبيعات من خلال التقنيات الرائدة. اليوم، تم بيع سلسلة لونجي «Hi-MO» للألواح النمطية في جميع أنحاء العالم، مما أدى إلى خلق قيمة لعملائها ورفع الشركة إلى مكانة رائدة في جميع أنحاء العالم من حيث شحنات الألواح.

نجحت «LONGi» في تطوير التقنيات الكهروضوئية المحتملة مثل «TOPCon» و «HJT». في أوائل يونيو 2021، أعلنت الشركة أن كفاءة تحويل البحث والتطوير لخلايا «TOPCon»و «HJT» من النوع N قد وصلت إلى 25.21% و25.26% على التوالي، في حين أن خلايا «TOPCon» من النوع P المعلن عنها حديثًا تفوقت على 25.19%، إعداد جولة جديدة من الأرقام القياسية العالمية. من بينها، تم تضمين سجلات الكفاءة لخلايا «TOPCon» و «HJT» من النوع N في جداول كفاءة الخلايا الشمسية (الإصدار 58) التي جمعها مارتن جرين، أستاذ السيانتيا في جامعة نيو ساوث ويلز في سيدني، أستراليا.

كان نمو «LONGi» مدفوعًا بأبحاثها الإستراتيجية الدقيقة وحكمها، ومحفظة الصناعات الصناعية التطلعية والاستثمار المستمر في البحث والتطوير. في مارس 2021، دخلت «LONGi» رسميًا في قطاع طاقة الهيدروجين. بالاستفادة من براعتها الخاصة في البحث والتطوير، أنشأت الشركة مختبرات بالتعاون مع العديد من الجامعات الرائدة لضمان ريادتها في مجال التكنولوجيا. هذا العام، دخلت «LONGi» أيضًا في شراكة إستراتيجية مع «CENTER» لتطوير أعمال «BIPV» بشكل مشترك في المباني العامة والصناعية واسعة النطاق، وتوسيع سيناريوهات تطبيق المنتجات الكهروضوئية وتعزيز تطبيقات «BIPV» على نطاق واسع.

في عام 2021، واصلت «LONGi» المضي قدمًا في مبادرات تحسين الخدمة، بما في ذلك عام جودة العلامة التجارية، مما عزز التزامها بضمان المنتج لمدة 25 عامًا. اقترحت الشركة، جنبًا إلى جنب مع العديد من الجهات الفاعلة في الصناعة، توحيد رقائق وألواح السيليكون M10 وأصدرت 182 مستندات ورقية للألواح. أعلنت الشركة عن معيار «LONGi Lifecycle Standard»، وهي الشركة الأولى التي تلعب دورًا قياديًا في تطوير صناعة تعتمد أولاً وقبل كل شيء على المعايير وتركز على الجودة.

تابعونا على لينكيد إن Linked-in لمعرفة كل جديد في مجال الطاقة المتجددة…

نتمنى لكم يوماً مشمساً!

المصدر: نشرة رسمية من لونجي

LONGi announced its financial results for the first half of 2021. Revenue rose to 35.098 billion yuan, an increase of 74.26% compared to the same period of last year. Net profit attributed to shareholders reached 4.993 billion yuan, up 21.30% over the prior-year period. The company maintained stable operations with a debt to assets ratio of 55.18%, a decrease of 4.20 percentage points compared to the end of 2020. As of the end of the reporting period, LONGi’s professional R&D team had grown to more than 1,000 and had, to date, obtained 1,196 patents. Investment in R&D increased to 1.614 billion yuan, accounting for 4.60% of the revenue during the reporting period.

Despite various challenges, LONGi shipped 38.36GW of monocrystalline silicon wafers during the period, including 18.76GW in exports, a year-on-year increase of 36.48%. Shipments of monocrystalline modules stood at 17.01GW, with exports reaching 16.60GW, an increase of 152.40%. The proportion of revenue from modules increased to 67%, as compared to 57% in the prior corresponding period.

The photovoltaic industry, characterized by high R&D investments and fast technology iterations, has high requirements for cost control and technological innovation. Since the launch of the first-generation Hi-MO module in 2016, LONGi has constantly updated the series, with the aim of driving steady growth in sales through leading technologies. Today, LONGi’s Hi-MO series of modules have been sold worldwide, creating value for its customers and lifting the company to the leading position worldwide in terms of module shipments.

LONGi has been successful in the development of potential PV technologies such as TOPCon and HJT. In early June 2021, the company announced that the R&D conversion efficiency of its N-type TOPCon and HJT cells had reached 25.21% and 25.26%, respectively, while that of the newly announced P-type TOPCon cells topped out at 25.19%, setting a new round of world records. Among them, the efficiency records of N-type TOPCon and HJT cells were included in the Solar Cell Efficiency Tables (Version 58) compiled by Martin Green, Scientia Professor at the University of New South Wales in Sydney, Australia.

LONGi’s growth was driven by its accurate strategic research and judgment, forward-looking industrial portfolio and continuous investment in R&D. In March 2021, LONGi formally entered the hydrogen energy sector. Leveraging its own prowess in R&D, the company established laboratories in cooperation with several leading universities to ensure its leadership in technology. This year, LONGi also entered into a strategic partnership with CENTER to jointly develop the BIPV business in large-scale public and industrial buildings, expanding the application scenarios of PV products and promoting the applications of BIPV at scale.

In 2021, LONGi continued the push ahead with its service optimization initiatives including the Brand Quality Year, strengthening its commitment to a 25-year product warranty. The company, together with several industry players, has proposed the standardization of M10 silicon wafers and modules and issued the 182 Module Products white paper. The company announced the LONGi Lifecycle Standard, an industry first, actively taking a leadership role in the development of an industry that is, first and foremost, standards-based and quality-focused.

Source: Press Release from LONGi

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
نبّهني عن
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments